sobota, 19 maja 2018

Pyszne słodkości !!

Hejka 💓,
Wczoraj wraz z mamą znalazłyśmy przepis na Brownie z Galaretką, która jest bardzo smaczna!  Ledwo co zrobiła moja mama ciasto i już znika w mgnieniu oka.😃 Dlatego dzisiaj chciałam się z wami podzielić z przepisem😇.

Składniki:
→ 250 ml kremówki
→100 g gorzkiej czekolady
→ 300 g mąki pszennej
→2 łyżki kakao

→ łyżeczka proszku do pieczenia
→szczypta soli
→2 jajka
→ 250 g cukru
→200 ml oleju
→ 2 galaretki wiśniowe
→2/3 szklanki mocnego naparu herbaty
→2-3 łyżki wiśniówki lub likieru pomarańczowego


Przygotowywanie:
Najpierw podgrzewamy kremówkę. Czekoladę połamać i rozpuścić w kremówce, wystudzić.Mąkę przesiać z kakao i proszkiem do pieczenia, dodać szczyptę soli i wymieszać .Jajka należy utrzeć z cukrem.Miksując , należy wlać olej a następnie dodać roztopioną czekoladę.Mieszając dodawać stopniowo mąkę z pozostałymi składnikami. Ciasto rozsmarować na dnie wyłożonej papierem do pieczenia formy. Piec około 35 min w 180 stopni C. Galaretki rozpuścić w 750 ml wrzątku, wystudzić, po czym wstawić do lodówki do momentu , gdy galaretka zacznie tężeć. Ciasto wystudzić , nasączyć herbatą połączoną z ekstraktem waniliowym i alkoholem. Na wierzch wylać tężejącą galaretkę , ciasto wstawić na kilka godzin do lodówki. Delektować się ciastem 😋

9 komentarzy:

  1. Super przepis na ciasto , na pewno go wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz słyszę o tym cieście... na bank go upiekę na następny weekend :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm brownie to moje ulubione ciasto :) ale od jakiegoś czasu jadam tylko dietetyczny zamiennik:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż ślinka cieknie! Szkoda że nie ma zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. brzmi świetnie, ja wczoraj robiłem ciasto z truskawkami i równie szybko znikło ;P
    Pozdrawiam
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat piekę szarlotkę, ale ten przepis wykorzystam przy następnej okazji.

    OdpowiedzUsuń
  7. W takim razie mam już pomysl na imieninowe ciasto:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Brownie z galaretką brzmi pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super przepis już zapisuję.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń